Menu toggle

Velkommen

Presse

Markant vækst på to nordiske markeder

Trods hård konkurrence er det lykkedes Autoparts24 at vækste markant på det finske og norske marked de seneste år. Forklaringen skal både findes i smidige salgsprocesser og øget synlighed, vurderer Troels Meier, der er direktør i Autoparts24. 

Mens salget af brugte reservedele har været støt stigende i Danmark de seneste år, så er der både i Norge og Finland sket en markant vækst i samme periode. 

Hvor udviklingen i Finland er mest markant med mere end en fordobling af salget, så har Norge fra et allerede højt niveau haft en vækstrate på over 30 procent. 

Og selvom begge markeder er nordiske og set udefra kan minde om hinanden, så skal baggrunden til den positive udvikling findes forskellige steder, lyder vurderingen fra Troels Meier, der er direktør i Autoparts24. 

– Vi har længe gerne ville øge vores tilstedeværelse i Finland, da det er et enormt interessant marked på grund af bilparken, der er en af de største i Norden og samtidig den ældste. Så derfor er det en rigtig glædelig udvikling, vi har set i Finland, siger han. 

Anderledes forholder det sig med det norske marked, hvor Autoparts24 i en længere årrække har iværksat en række tiltag, der har skulle øge både synlighed og salget. 

Det har især handlet om at løse de udfordringer, der er forbundet med, at Norge ikke er en del af EU. 

– Det er nogle markante vækstrater, vi har set i Norge, og det kan uden tvivl tilskrives, at vi har formået at opbygge en smidig salgsproces, hvor vi står for at håndtere told og moms, som tidligere har været en udfordring for kunder i Norge, siger Troels Meier. 

gratis inspiration, nyheder og tilbud!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev som udkommer ca.10 gange årligt!

Mest læste guides