Menu toggle

Velkommen

Bliv værkstedskunde i dag – læs mere her eller ring på : 38 74 04 48.

Er du værksted? Ring eller tryk her!.

Billige, brugte viskermotorer til forrude direkte fra autoophug

Find nu:

Søg via: Nummerplade | Originalnummer | Bilmærker

Hvilket mærke søger du efter?

Sorter efter:

Audi

Audi

Dele til salg: 1.896

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Dele til salg: 1.662

BMW

BMW

Dele til salg: 1.584

Citroën

Citroën

Dele til salg: 1.913

Ford

Ford

Dele til salg: 3.392

Hyundai

Hyundai

Dele til salg: 1.380

Mazda

Mazda

Dele til salg: 1.036

Nissan

Nissan

Dele til salg: 1.355

Opel

Opel

Dele til salg: 1.642

Peugeot

Peugeot

Dele til salg: 2.751

Seat

Seat

Dele til salg: 946

Skoda

Skoda

Dele til salg: 1.298

Toyota

Toyota

Dele til salg: 3.865

Volvo

Volvo

Dele til salg: 1.903

VW

VW

Dele til salg: 4.718

Hvad er en forrudeviskermotor, og hvad gør den?

Bilens forrudeviskermotor bevæger viskerbladets arme, som sidder i bilens forrude. Den producerer et moment, der roterer viskerkanterne. Den vasker alt snavs på skærmen nøjagtigt.

Viskerne begynder at rotere, når kontakten er slået til på motoren. Strømmen strømmer gennem kablerne fra motoren Bay til bladet, og det begynder at bevæge sig op og ned for at rense bilens skærm. Motoren er placeret nær bilens styretøj, lige under viskerkassen.

Kan du selv udskifte den?

Først og fremmest diagnosticerer du fejlen i motoren. Hvis du mener, at motoren er helt ude af drift, skal du restaurere den. Udskiftningsmekanismen af viskerens motor er opdelt i to for at stå over for den, såsom fjernelse og installation af motoren.

Fjernelse af defekt motor

  1. Først fjerner du ledningerne fra batteriet ved at åbne bilens kølerhjelm
  2. Dernæst finder du motoren, som ligger lige under den viper, der hedder og afbryder de elektriske forbindelser.
  3. Nu adskilles viskerens arme, efterfulgt af viskerens trim og viskerens kåbe.
  4. Nu løsner du viskeranlægget, som har forbindelse med transmissionen.
  5. Hol den til side i enden af den gamle motor fra viskertransmissionen

Fase for montering

  1. Først skal du bekræfte, at du har valgt den passende motor i henhold til dit køretøj, og at den er fri for rust.
  2. Sæt nu den reparerede motor med gearstang på plads.
  3. De resterende dele udskiftes, f.eks. viskerkåbe, monteringsboringer, gevindboringer, bladarme og beklædning.
  4. De elektriske forbindelser til motoren og batteriets kabler tilsluttes igen.
  5. Evaluér til sidst den udskiftede motor ved en prøvekørsel

Det vil være bedst at huske følgende ting, når du udskifter bildele, f.eks. elmotorer. Før du udskifter viskermotoren, skal du bekræfte, at du har valgt den passende motor i henhold til bilens modeller. Herefter skal du kende den grundlæggende viden om standardværktøj som skruetrækkere og ratlesæt. Når du afvikler bilens reservedele, skal du holde dem på en side for at undgå brud.

Når du har placeret viskermotoren på dens plads, skal du bekræfte, at viskerarmene og reservedelene er i den nøjagtigt korrekte position – viskerarmene hjælper med at forbinde viskermotoren med viskerbladet. Du kontrollerer også bilens dele, spænding foran og spænding bagpå. Bagruder kræver mere bagspænding for at fungere korrekt. Spænding i bilens forrude er afgørende for, at den fungerer bedre.

Differente modeller af viskermotorer

Magnetisk visker motor: Denne type visker motor indeholder magneter, den mest avancerede funktion. Attraktionerne styrer viskernes bevægelse mest præcist. Samtidig havde køretøjerne i 70’erne feltet viklet til deres rotation i stedet for en magnet.

Tørermotor efter spænding: Visker motor af 12 spænding og 24 spænding er mest anbefalet. Den forreste spænding på 12 er mere tilgængelig end den bageste spænding. Viskermotoren med en spænding på 24 volt foran bruger mindre strøm end den bageste.

Tørermotor på for- og bagside: Viskermotoren forrest er involveret i bevægelsen af armene på forsiden af bilen, mens den bageste visker motor er placeret på bagsiden af køretøjet og styrer bevægelsen af de bageste viskerblade.

Underdele til forrudeviskermotor

Huset er den stålbelagte ydre del, der beskytter motorens indre dele. På indersiden af huset er der fastgjort permanente magneter, som roterer ankeret. Den centrale roterende del af motoren kaldes ankeret og er fremstillet af kobbertråd. Børster hjælper med at levere strøm til ankeret. Akseldiameteren har direkte indflydelse på bilens effektivitet.

En kommutator er den roterende del af motoren, som befinder sig mellem motorakslen og børsterne. Børstepladesamlingen hjælper med at holde møderne og leverer strøm til motoren. Gearkassen indeholder sneglehjul, tandhjul og parkeringsbegrænsningskontakt.

Identificering af problemer med fejl og fejlfinding af dem

For- og bagruden fungerer på samme måde som for- og bagruden. Priserne på disse kan variere. De mest almindelige problemer med forrudeviskere omfatter fejl i relæet, kontakten, motoren, ledningerne, kontrolmodulet og en sprunget sikring. Deres årsager og fejlfinding er anført nedenfor.

  • Gennembrudt sikring: En sprunget sikring er den primære komponent, der kontrollerer motorernes funktion. Det er en almindelig årsag til fejl i viskernes funktion. Hvis sikringen er sprunget, skal du fjerne sikringen ved hjælp af det værktøj, der følger med i kassen. De fleste nyere biler anvender sikringer i miniformat. Sprængning forekommer hyppigst i små sikringer end i de større.
  • Det defekte relæ: Et relæ er et simpelt elektronisk kredsløb, der styrer en enorm strømstyrke ved hjælp af en lille strøm, der tilføres det. Viskeranlægget indeholder to relæer. Det ene fungerer som en kontakt, og det andet bruges til at ændre hastigheden.
  • Hvis lyden ikke vises, betyder det, at der er et problem med en komponent i viskermotoren. Mens klikkende lyd viser dens jævne effektivitet. Det er ret nemt at fejlfinde denne fejl. Tag et andet relæ fra sikringsboksen, hvis det er til stede. Lav derefter forbindelser identiske med den foregående og byt dem. Kontroller nu viskerens funktion endnu en gang.
  • Dårlig motor: Fejl i viskermotoren kan forårsage delvis eller permanent inaktivering af viskerbladet. Undersøg belastningssiden på pins 87 og 30, som leverer strøm til viskermotoren. Kontroller i den forbindelse strømmen på pin 30. Hvis den ikke er det, skal du spore den defekte ledning ud.

Når motoren er undersøgt, og der ikke er nogen fejl, skal kontrolmodulet kontrolleres. Her skal du kontrollere styresiden af relækredsløbet. Kontroller strømmen ved pin 86. Hvis den er i orden, viser det, at viskerrelæet er under kontrolmodulets kontrol.

  • Dårlig kontakt: Det er ikke let at diagnosticere fejlen i en knap som et relæ. For at identificere den hurtigt skal du kontrollere det relevante ledningsdiagram. Ellers vil bestræbelserne gå forgæves.
  • Dårlig ledningsføring: Svaghed i ledningsnettet er mest udfordrende at finde ud af. En wiggle-test kan vælges for at finde ud af problemet, men det er ikke garanteret. Vinduesviskere blev aktiveret et øjeblik, når ledninger loom omkring viskerens motor. Løs ledningsføring indikeres, når voltdrop-testen viser høj potentialforskel og dermed høj modstand.

Normal levetid

Vinduesviskermotorer kan i gennemsnit tørre op til 1,5 mio. Dens effektivitet og arbejdsholdbarhed afhænger dog også af andre miljøfaktorer som sne og regn. Det afhænger også af materialets beskaffenhed, som denne vinduesvisker er fremstillet af.

Andre dele, der skal udskiftes

For at få adgang til viskerens forrude motor skal du først fjerne viskerbladene og derefter kåben ved hjælp af et værktøj til fjernelse af viskerbladene. Derefter skal du afmontere og derefter skrue din defekte visker motor af. Her er den koblet ud af gearkassen, der er forbundet med viskerbladene.

Derefter skal du tilføje en ny visker motor. Herefter skal du lave din bils motorforbindelse med en samling, herunder en gearkasse. Derefter geninstalleres kølerhjelmen med clips. Når installationen er færdig, skal du geninstallere viskerbladene og armene på gearkassen i din bil.

Sådan sikrer du dig, at du køber den rigtige del til netop din bil

Besøg autoparts-24.com for at købe de nøjagtige bildele. Du skal indtaste bilens registreringsnummer og vælge de dele til din bil, som du vil købe. Priserne er også nævnt. Disse producenter er effektive i deres færdigheder. Der er forskellige betalingsmetoder, som du kan vælge som, PayPal, kreditkort og andre. Forsendelsen frigives efter at du har afgivet din ordre, og det er gratis for Storbritannien og mange andre lande, der er opført på deres websted. Returpolitik er også der, hvis du modtager ødelagte bildele.

Sluttanke

Forrude motoren på bilens forside er vigtig for at rense støv eller snavs fra den. Udskiftning af en defekt motor kan ske af dig selv med grundlæggende viden om værktøj. Du kan købe den hos autoparts-24.com til rimelige priser hos professionelle producenter. Det giver gratis forsendelse i Storbritannien og mange andre lande.

Reservedele til salg af typen fordelt på bilmærker

Vores mere end 120 autoophuggere har lige nu mere end 32064 af typen til salg på Autoparts24 og her kan du se, hvordan de brugte autodele fordeler sig pr. bilmærke. F.eks. kan du se, at der lige nu er 6018 til salg af mærket VW hvilket svarer til 19 % af alle brugte reservedele i kategorien .

Solgte reservedele af typen fordelt på bilmærker

Baseret på vores indsigt i mere end 120 autoophuggeres lagre, kan vi se, hvordan salget af reservedele af typen fordeler sig på bilmærkerne. F.eks. kan du se, at der solgt 9196 af typen af mærket VW hvilket svarer til 20 % af alle solgte brugte reservedele i kategorien .

Priser på reservedele af typen

Her kan du se, hvordan vores autoophuggere har prissat reservedelene i kategorien . Dvs. du har mulighed for at få indsigt i prisen på en reservedel af typen , og dermed blive klogere på, hvilke autodele, der er hhv. billige og dyre.

Den gennemsnitlige pris på en reservedel af typen til salg på Autoparts24 er 424 DKK.

Priser på solgte reservedele af typen

Her kan du se prisen på de autodele af typen , som vores autoophuggere omsætter. Dvs. du kan vurdere, hvorvidt der bliver solgt flest dele i den billige ende eller den dyre ende af skalaen. Sammenholdt med grafen ovenfor, der viser reservedelenes udbudspris, kan du vurdere sammenhængen mellem udbud og efterspørgsel på autoreservedele af typen .

Den gennemsnitlige pris på en solgt reservedel af typen fra en af vores autoophuggere på Autoparts24 er 359 DKK

Nyeste produkter

: