Menu toggle

Velkommen

Europas største marked for brugte originale reservedele.
3.779.789 brugte reservedele til salg direkte fra ophug til værksteder og private

Ofte stillede spørgsmål

Vælg din kategori

Varespørgsmål

Bestilling

Levering

Min ordre

Returnering

Reklamation

Handelsbetingelser

Varespørgsmål

Hvad skal jeg oplyse, når jeg ringer eller skriver til kundeservice vedr. en reservedel?

Når du har fundet delen på vores hjemmeside, har vi brug for et ID nummer på reservedelen.
Dette finder du under vare specifikationer – ID nummer. Fx D_1234_123456.

Kan jeg være sikker på, at delen passer til min bil?



Hvis originalnummeret er oplyst på delen og dette er identisk med nummeret på din egen reservedel, kan du som udgangspunkt være sikker på, at delen passer til din bil.
Hvis du vil være helt sikker, kan du med fordel kontakte dit autoværksted.

Bestilling

Er der nogle fordele, hvis man er autoriseret autoværksted?

Ja, som autoriseret værksted får du en række faste fordele.
Ring til os på 38 74 04 48 og hør mere.

Hvordan kan jeg betale for min reservedel?

Du kan vælge at betale enten med kreditkort, MobilePay eller via din Paypal konto.
Du kan desværre ikke altid betale via bankoverførsel.

Hvordan opretter jeg en profil?

For at handle hos Autoparts24, skal du først oprette en profil med din e-mail, fulde navn og adresse samt telefonnummer.
Herefter har du adgang til at handle på vores markedsplads.

Jeg har søgt på hjemmesiden, men finder ikke den del, jeg søger?

Alle tilgængelige dele findes på vores online markedsplads www.autoparts24.dk. Du har mulighed for at finde din del via din nummerplade.
Du kan også søge via reservedelens originalnummer, motor- eller gearkassekode eller lave en fritekstsøgning, hvis du kender den korrekte fagterm på din reservedel.
Du er naturligvis altid velkommen til at kontakte os, hvis vi skal hjælpe dig med din søgning. Husk at antallet af dele ændrer sig dagligt, og den del du ikke finder i dag, kan muligvis være tilgængelig om et par dage.

Kan jeg få rabat?

Desværre ikke.
Alle vores priser er faste priser og indeholder fri fragt og fuld returret.

Min betaling vil ikke gå igennem – hvem skal jeg kontakte?

Vi registrerer først din ordre, når betalingen er gennemført.
Såfremt du måtte have problemer med betalingen, beder vi dig kontakte dit betalingsinstitut (PayPal eller din bank).

Levering

Hvor hurtigt kan jeg få varen?

Vores standardlevering er 2-5 hverdage.
På mange af vores reservedele, har du mulighed for at vælge ekspreslevering, og du vil modtage din reservedel indenfor 1-2 hverdage.

Kan I sende til lande, der ikke findes på landelisten?

Ja, det kan vi godt. Du bedes da venligst sende en mail til vores kundeservice på: sales@autoparts24.eu. Vi vil herefter sende dig et tilbud.

Kan jeg hente reservedelen på jeres lager?

Nej, reservedelen kan desværre ikke hentes personligt.
Vores lagre ligger i hele Europa, og din reservedel sendes med vores fragtdistributører direkte til dig.

Min ordre

Hvad er en ordrebekræftelse?

Når du har lavet en bestilling på vores hjemmeside, vil du automatisk modtage en mail med din ordrebekræftelse.
Ordrebekræftelsen er din kvittering på at din bestilling er modtaget.
Du vil modtage fakturaen for dit køb, når din bestilling er afsluttet hos os.

Kan jeg nå at annullere min ordre?

Når din bestilling er bekræftet, kan vi desværre ikke annullere din ordre.
Alle ordrer afgives elektronisk til vores leverandører, og afsendelse af varen sker kort tid derefter. Du kan altid nægte modtagelse af din pakke og oprette en returnering på www.autoparts24.dk.
Så vil der blive foretaget en tilbagebetaling til dig – fratrukket returforsendelsen - når pakken modtages retur og behandles på returlageret.

Kan jeg tilføje flere varer efter bestilling?

Efter du har afgivet og afsluttet en ordre, er det ikke muligt at tilføje flere varer.
Du skal derfor blot oprette en ny ordre.
Vi kan ikke garantere, at disse to ordrer sendes samlet, da vi benytter forskellige lagersteder, samt leverandører og transportører.

Kan jeg ændre adressen, efter ordreafgivelse?


Din bestilling og afsendelse behandles meget hurtigt, og det er derfor ikke er muligt at ændre leveringsadressen efter ordren er blevet gennemført.

Returnering

Hvordan gør jeg, hvis jeg ønsker at sende varen retur?

Ønsker du at returnere varen, skal du oprette en sag på vores hjemmeside via din konto.
Vi vil herefter behandle din sag, og du hører hurtigt fra os.

Reklamation

Hvad er garantien/reklamationsretten på min reservedel?

Dit køb er omfattet af købelovens mangelsregler, herunder reglerne om reklamation.
Handler du som privatperson, har du altid 2 års reklamationsret, og som virksomhed 6 måneder. Du kan få yderligere information i vores salgs- og leveringsbetingelser.

Hvordan opretter jeg en reklamation?

Ønsker du at reklamere over varen, skal du oprette en sag på vores hjemmeside via din profil. Vi vil herefter behandle din sag, og du hører hurtigt fra os.

Klik her og kom direkte: Opret reklamation

Handelsbetingelser

1. Generelt

Disse salgs- og leveringsbetingelser ("Betingelser") gælder for køb af varer på hjemmesiden


www.autoparts24.dk ("Webshoppen"), som er ejet af Autoparts24 ApS ("AP24"). Læs derfor Betingelserne


grundigt igennem, inden du foretager en bestilling. Enhver fravigelse af Betingelserne kan kun ske efter skriftlig aftale med AP24.

2. Priser

Alle priser oplyses både med og uden moms.
Levering til Danmark er altid inkluderet i prisen.
Leveringsprisen afhænger af, hvilket land du ønsker delen sendt til og der pålægges omkostninger til fragt, hvis delen skal leveres til et andet land end Danmark. Den endelige pris kan derfor først blive beregnet, når det pågældende land er oplyst. Ved forsendelse til lande udenfor EU pålægges der told efter det pågældende lands gældende regler, hvilket er kundens eget ansvar at undersøge.
Hvis du er erhvervsdrivende konto, forbeholder vi os retten til at debitere det forfaldne beløb med 2% i rente pr. måned ved overskridelse af betalingsfristen. Ligeledes har AP24 ejendomsretten til varen, indtil hele købesummen inkl. evt. renter og omkostninger er betalt.

3. Bestilling og aftaleindgåelse

Bestilling foretages i Webshoppen. Sammenlign reservedelsnumre eller kontakt din lokale bilforhandler for nærmere rådgivning forud for købet for at undgå fejlbestillinger. Har du brug for hjælp til dit køb, kan du kontakte AP24’s kundeservice. Åbningstiden for kundeservice fremgår af hjemmesiden.
Når du har bestilt en vare hos AP24, modtager du først en ordrebekræftelse og når betalingen er gået igennem, efterfølgende en faktura. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du modtager en Track & Trace mail, som bekræfter, at delen er afsendt fra den pågældende leverandør.
Da vi ikke selv har varerne på lager, kan det ske, at varen er udsolgt hos den pågældende leverandør. Derfor er der først indgået en bindende aftale med vores leverandør, når varen er bekræftet på lager og afsendt derfra.

4. Betaling

Ved betaling med betalingskort er du sikret mod misbrug. AP24 benytter SSL (Secure Locket Layer) i betalingssystemet. Det betyder, at de data, der sendes i forbindelse med køb med betalingskort, er krypterede, og det er således kun kortindløsere (som f.eks. Bambora eller PayPal), der kan læse dem.
Hverken AP24 eller vores øvrige samarbejdspartnere har mulighed for at læse dataene. Beløbet for varen trækkes først ved varens afsendelse. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

AP24 modtager følgende betalingsmidler:

  • PayPal
  • Visa/Dankort
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • Maestro Card
  • Mobilepay

5. Levering

Levering sker til den i købet oplyste leveringsadresse. Der kan ikke foretages fysisk afhentning af varen. Det fremgår ud fra hver enkelt vare på hjemmesiden, hvornår en vare leveres. Leveringstiden vil også fremgå af ordrebekræftelsen. Hvis kunden ikke er til stede for at modtage varen, der ikke blot må stilles på leveringsadressen, vil varen blive forsøgt leveret igen efter aftale med kunden. Er det aftalt mellem kunden og fragtleverandøren, at varen må stilles på leveringsadressen, har kunden selv ansvaret for varen, fra den er henstillet.

Du bør straks ved modtagelse af varen sikre, at varen er i overensstemmelse med det, som du har bestilt. Opdager du mangler ved varen, skal du inden for rimelig tid kontakte AP24 og forklare, hvori manglen består (se punkt 7 om reklamationsret).

Du har pligt til straks at undersøge varen ved modtagelsen. Er varen transportskadet, opfordrer vi dig til straks ved modtagelse at kontakte os og anmelde dette. Dette kan ske enten per telefon på 3874 0448 eller på service@autoparts24.eu.

AP24 er ikke erstatningsansvarlig, ved forsinkelser der skyldes force majeure lignende forhold, herunder krig, borgerlige uroligheder, naturkatastrofer, strejker og lockout, svigtende forsyninger af råvarer, ildebrand, beskadigelse af AP24 eller leverandørernes produktionsapparat, svigtende transportmuligheder, import eller eksportforhold samt enhver anden begivenhed og/-eller epidemi, der forsinker, begrænser eller umuliggør AP24 i at levere varen.

AP24 indestår ikke for garantier afgivet af tredjemand.

6. Billeder og produktbeskrivelser

Alle dele er unikke reservedele, der sælges enkeltvis på hjemmesiden.
Kunden får præcis den vare, som er vist på billederne.
Der medfølger ikke monteringsvejledning, da der er tale om brugte varer.

7. Reklamationsret

Dit køb er omfattet af Købelovens mangelregler, herunder reglerne om reklamation. Reklamationsretten omfatter kun den købte vare og ikke løsdele, der eventuelt medfølger uden beregning. For motorer er som løsdele at regne: Kobling, turbo, vandpumpe og dyser mm. Hvis delen er defekt eller der er fejl i ordren, skal der oprettes en reklamation via AP24’s reklamationslink på Webshoppen under din kundeprofil. Hvis der er tale om en brugt vare, skal du være opmærksom på, at ikke enhver fejl eller slitage er reklamationsberettiget. Om der er tale om en mangel, vil bero på en konkret vurdering.

Hvis du er erhvervsdrivende, gælder der 6 måneders reklamationsret. Reklamation skal ske straks eller uden ugrundet ophold efter, at manglen er eller burde være opdaget.

Hvis du er forbruger, gælder der 2 års reklamationsret. Reklamation skal ske inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen. 2 måneder er altid indenfor rimelig tid.

Ved berettiget reklamation refunderes de forsendelsesomkostninger, der er forbundet med at sende varen retur. Hvis reklamationen er uberettiget, skal du selv afholde forsendelsesomkostninger, herunder vores omkostninger til returnering af varen.

AP24 dækker ikke eventuelle omkostninger i forbindelse med montering og demontering af varerne, herunder værkstedsudgifter

8. Emballering ved tilbagesendelse af varen

Hvis varen efter aftale med AP24 skal returneres, er det vigtigt, at du emballerer denne forsvarligt. Hvis varen ikke er emballereret korrekt og skades under transporten, hæfter du selv for denne beskadigelse.

Hvis AP24 organiserer returfragten bærer AP24 risikoen, hvis varen bliver væk under transporten retur til vores lager, hvis du har sendt varen i forsvarlig emballage.

9. Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde dit køb inden for 30 dage uden begrundelse. Fortrydelsesretten udløber 30 dage efter, at varerne er modtaget.

Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du senest 30 dage efter modtagelse af varen give os besked om din fortrydelse. Det kan du gøre ved at sende os en mail eller oprette en retursag på hjemmesiden under din profil. Har du købt flere varer i én ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om fortrydelse eller opretter en retursag, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Erhvervsdrivende har også fortrydelsesret, dog kræves det, at varen returneres i samme stand og mængde, som da varen blev modtaget.

Hvis du er forbruger og du ønsker at returnere en vare, hæfter du for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, varen fungerer på. Du må fx ikke montere en motor eller gearkasse og du må ikke bryde forseglingen/emballeringen på elektroniske komponenter, herunder elboks, strømfordeler-elboks, abs-elboks, og styrboks diverse.

Du skal returnere varerne uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har givet meddelelse om fortrydelse og påbegyndt din retursag. Varen skal sendes tilbage helt til det lager, som fremgår af returdokumentet, der fremsendes, når du har oprettet en retursag. Du kan også vælge at benytte fortrydelsesformularen, som er optrykt sidst i disse betingelser, men dette er ikke obligatorisk.

Du afholder selv omkostningerne til returfragten. Du bærer også selv risikoen for skade eller bortkomst af varen, medmindre du har tilkøbt vores returfragt.

Når du fortryder et køb, refunderer AP24 betalingen til din konto hurtigst muligt og senest 14 dage efter AP24 har modtaget din meddelelse om, at du ønsker at fortryde. Refunderingen sker med samme betalingsform som afvendt ved ordreafgivelsen (PayPal, konto, betalingskort). AP24 kan dog tilbageholde betalingen, indtil varen er modtaget retur på vores lager eller du har fremsendt dokumentation for, at varen er returneret. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og du bærer selv risikoen for varen indtil varen er modtaget på det pågældende lager. Gem derfor postkvitteringen inkl. oplysninger om fragtomkostninger samt evt. track & trace nummer. Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke.

AP24 dækker ikke eventuelle omkostninger i forbindelse med montering og demontering af varerne, herunder værkstedsudgifter

10. Særlige forhold for køb af motorer

Ombytningsmotorer og gearkasser skal så vidt muligt returneres komplette. Alle enheder, der sendes retur, skal tømmes for olie og andre væsker før forsendelse. Hvis ikke dette er foretaget, kan du risikere at skulle betale for tømning, samt evt. rensning af fragtbil og beskadigelse af andre varer i bilen.

Nogle motorer kan have påsat en varmesensor med en indikator, der smelter, hvis motoren overophedes. Overophedning kan f.eks. ske ved mangelfuld vedligeholdelse eller konkurrencekørsel, samt ved kørsel uden korrekt olie- eller vandstand.

Hvis varmesensorens indikator er smeltet, bortfalder reklamationsretten. Herudover bortfalder reklamationsretten for erhvervsdrivende, hvis motoren ikke er installeret af en autoriseret forhandler.

11. Særlige forhold for køb af andre varer

Topstykker (ventiler, knastaksel eller lignende er ikke omfattet): Før montering skal topstykket trykprøves og planslibes. Hvis trykprøvning viser fejl på topstykket, refunderes omkostning for trykprøvning mod fremvisning af kvitteringen herfor. For erhvervsdrivende dog maksimalt op til 500 kr.

Elektroniske komponenter: De fleste elektroniske komponenter kræver en programmering efter montering. Du kan eventuelt kontakte et autoværksted for en nærmere gennemgang. Hvis forseglingen er brudt, bortfalder fortrydelsesretten jf. §9 om fortrydelse.

Ved levering af software bortfalder fortrydelsesretten for både forbrugere og erhvervsdrivende, når plomberingen er brudt.

Mekaniske dele: Brugte mekaniske dele har ofte fysiske skrammer og kan være beskidte. Det anbefales, at du kontrollerer og sammenligner reservedelsnummeret fra din afmonterede del inden køb og montering af ny enhed, så du er sikker på at købe den rigtige reservedel.

Karosseridele: Karosserideles stand kan aflæses i kvalitetskoden ved varen. En brugt karosseridel vil typisk have ridser og småfejl, som nødvendiggør en lakering.

Lygter: Der kan forekomme ridser på brugte lygter. Der er flere typer af lygtesystemer. Du kan se hvilken type, din bil benytter, ved at aflæse lystypen på pæren. Xenon styrebokse og pærer er ikke del af leverancen. Hvis en Xenon styreboks eller pære er monteret på lygten, er denne derfor ikke omfattet af reklamationen.
Ruder: Der kan forekomme ridser på brugte glas og ruder. Du kan kontrollere, om den rude, du mangler, er tonet, ved at holde et hvid stykke papir bag en af dine andre ruder. AP24 garanterer ikke for varmetråde eller antenner, som er indbygget i ruderne.

12. Persondata

Det er vigtigt for AP24, at dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Du kan læse mere om vores persondatapolitik her: www.autoparts24.dk/policies

13. Klageadgang, lovvalg og værneting

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage, hvis du er forbruger. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klagen kan indgives på følgende link:
http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal AP24’s e-mail: service@autoparts24.eu anvendes.
Hvis du er erhvervsdrivende, skal enhver tvist under aftalen indbringes for de danske domstole ved AP24s hjemting. Aftalen mellem dig og AP24, herunder disse handelsbetingelser, er underlagt dansk ret, medmindre andet følger af ufravigelige regler om forbrugerbeskyttelse i det land, hvor du har bopæl.